§ 1

1. Organizatorami konkursu na recenzję jednej z dwudziestu pięciu książek nominowanych do drugiej edycji Nagrody Mediów Publicznych w dziedzinie literatury pięknej COGITO (zwanego dalej „konkursem”) są: Instytut Książki, Telewizja Polska S.A. zwana dalej TVP S.A. oraz Polskie Radio S.A. zwane dalej PR S.A.
2. Wynik konkursu nie ma wpływu na werdykt Jury w III etapie Nagrody Mediów Publicznych w dziedzinie literatury COGITO.

§ 2

1. W konkursie mogą brać udział osoby fizyczne, które ukończyły 16 lat i są członkami Dyskusyjnych Klubów Książki (zwanych dalej DKK).
2. W konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Instytutu Książki, TVP S.A. i PR S.A, ani członkowie najbliższej rodziny pracowników tych podmiotów. Przez członków najbliższej rodziny rozumie się małżonka, wstępnych, zstępnych, pasierba, zięcia, synową, rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów.
3. Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z akceptacją przez uczestnika konkursu niniejszego Regulaminu w całości. Uczestnik konkursu zobowiązuje się do przestrzegania określonych w nim zasad, jak również potwierdza, iż spełnia wszystkie warunki, które uprawniają go do udziału w konkursie.
4. Konkurs trwa od dnia ogłoszenia do 16 sierpnia 2009 r. do godziny 24.00.

§ 3

1. Ocenie jury podlegają recenzje jednej z 25 książek nominowanych w drugiej edycji do Nagrody Mediów Publicznych COGITO w dziedzinie literatury pięknej, których lista została opublikowana na stronie internetowej www.nagrody-mediow-publicznych.pl .
2. Recenzje mogą nadsyłać pod adresem e-mail: e.kalinowska@instytutksiazki.pl koordynatorzy wojewódzcy DKK, moderatorzy DKK i członkowie DKK.
3. Do konkursu mogą być zgłaszane wyłącznie recenzje napisane w języku polskim.
4. Recenzja musi być podpisana imieniem i nazwiskiem autora wraz z podaniem adresu DKK, do którego należy autor.
5. Uczestnik konkursu może nadesłać dowolną liczbę recenzji. Prace nadesłane nie będą odsyłane.
6. Prace nadsyłane na konkurs muszą stanowić oryginalną twórczość autora pracy. Pełnia praw autorskich musi przysługiwać osobie biorącej udział w konkursie.
7. Prace nadsyłane na konkurs nie mogą stanowić plagiatu ani być kopią innych utworów lub ich fragmentów.

§ 4

1. Spośród nadesłanych prac Jury Nagrody COGITO wybierze 3 laureatów konkursu, których nazwiska i wyróżnione prace zostaną ogłoszone na stronach internetowych organizatorów konkursu: www.instytutksiazki.pl i www.nagrody-mediow-publicznych.pl. Jury może wskazać kolejność laureatów.
2. Laureaci zostaną poinformowani o przyznaniu wyniku konkursu drogą e-mailową.
3. Nagrodą w konkursie jest dwuosobowe zaproszenie (w przypadku osób niepełnoletnich dla laureata i opiekuna) na uroczystą galę wręczenia Nagrody COGITO, która odbędzie się 14 września o godz. 20 w Studiu Koncertowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie przy ul. Woronicza 17 .
4. W ramach nagrody Instytut Książki pokryje koszty podróży i noclegu z 14 na 15 września 2009 laureatów i osób towarzyszących (a w przypadku osoby niepełnoletniej opiekuna).
5. Wszelkie kwestie organizacyjne związane z pobytem w Warszawie laureatów konkursu, w tym rezerwacja hotelu, leżą po stronie Instytutu Książki.
6. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za zmianę adresu do korespondencji lub zmianę innych danych, uniemożliwiającą otrzymanie nagrody, jak również za niemożność odbioru lub nieodebranie nagrody z przyczyn leżących po stronie laureata. W takim przypadku traci on prawo do nagrody.
7. Nagroda nie podlega zamianie na inną nagrodę rzeczową ani na jej równowartość pieniężną.
8. Wartość jednostkowa nagród nie przekracza kwoty 760 zł. i w związku z tym, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.00.14.176 j.t. ze zm.) nagrody te nie podlegają opodatkowaniu.

§ 5

1. Reklamacje należy przesyłać pod adresem Instytutu Książki: Instytut Książki, O. w Warszawie, Pl. Defilad 1 (Pałac Kultury i Nauki), IX piętro pok. 911, 00-901 Warszawa, z dopiskiem: „Nagroda Mediów Publicznych COGITO. Recenzja”.
2. Reklamacje zgłasza się wyłącznie w formie pisemnej wraz z opisem reklamacji i jej szczegółowym uzasadnieniem w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty zaistnienia podstawy reklamacji pod rygorem wygaśnięcia jakichkolwiek roszczeń w związku z jego udziałem w konkursie, a w każdym razie nie później niż w terminie 7 dni od dnia zakończenia konkursu.
3. Reklamacje rozstrzyga powołana w tym celu wspólna komisja organizatorów. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 7 dni od daty otrzymania reklamacji przez Instytut Książki.

§ 6

1. Przystąpienie do konkursu oznacza wyrażenie zgody przez uczestnika na przetwarzanie jego danych osobowych w celu realizacji i rozstrzygnięcia głosowania oraz wydania nagrody, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz.U.2002.101.926 ).
2. Uczestnicy mają prawo wglądu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz zgłoszenia żądania zaprzestania ich przetwarzania. Prawo to może być wykonywane poprzez przesłanie odpowiedniego wniosku w formie pisemnej pod adresem korespondencyjnym Organizatorów.
3. Nadsyłając pracę na konkurs autor zgadza się na jej późniejsze upowszechniania przez organizatorów konkursu, którzy zastrzegają sobie prawo do wykorzystania powyższych prac w celach promocyjnych.

§ 7

1. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w Regulaminie decyzje podejmują Organizatorzy.
2. Regulamin głosowania dostępny jest na stronie internetowej instytutu Książki http://www.instytutksiazki.pl oraz na stronie www.nagrody-mediow-publicznych.pl.
3. Organizator zastrzega sobie prawo zmian w Regulaminie z ważnych powodów i zobowiązuje się do natychmiastowego opublikowania zmienionego Regulaminu na stronie internetowej http://www.instytutksiazki.pl oraz www.nagrody-mediow-publicznych.pl.

Fundusze Europejskie dla rozwoju Lubuskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.