Plan pracy Zarządu Oddziału SBP w Zielonej Górze na rok 2013


I. Sprawy organizacyjne

1. Kontynuowanie współpracy z Zarządem Oddziału SBP w Gorzowie Wlkp.
2. Występowanie o nadanie odznaczeń, nagród i wyróżnień pracownikom bibliotek.
3. Współpraca z Zarządem Okręgu SBP w Zielonej Górze.

II. Posiedzenia Zarządu Oddziału

1. Zwołanie 4 zebrań Zarządu Oddziału i 4 zebrań Prezydium ZO w Zielonej Górze.
2. Zorganizowanie zebrania z przewodniczącymi kół terenowych SBP (II półrocze.), dodatkowe w zależności od potrzeb.
3. Udział w posiedzeniu Prezydium Zarządu Okręgu SBP w Zielonej Górze.

III. Plany w zakresie działalności finansowej

1. Saldo roku 2012 – 10 915,28 zł
2. Planowane wpływy:
-składki - ok. 9 000 zł
-”cegiełki” - ok. 22 000 zł
Łączny przychód ok. 31 000 zł
3. Wydatki:
-należność dla Zarządu Okręgu SBP
-zakup nowości za „cegiełki” dla WiMBP i filii miejskich
-koszty związane z: Dniem Bibliotekarza, jubileuszami, zakupem kwiatów itp.
-seminaria wyjazdowe
-delegacje, druki i materiały biurowe
-inne

IV. Działalność interwencyjna

1. Podejmowanie działań interwencyjnych stosownie do potrzeb.

V. Działalność szkoleniowa

1. Uczestnictwo w ogólnopolskich konferencjach, seminariach, szkoleniach i spotkaniach organizowanych przez Zarząd Główny SBP.
2. Uczestnictwo w Wojewódzkiej Konferencji Bibliotekarzy
3. Popularyzacja literatury i prasy fachowej wydawanej przez Zarząd Główny SBP (na szkoleniach w WiMBP i seminariach powiatowych) oraz popularyzacja nowego wizerunku i strategii SBP
4. Wyjazdy w celu poznania regionu i okolic (kultura, historia, zabytki)

VI. Działalność popularyzatorska i integracyjna

1. Zarząd:
w s p ó ł o r g a n i za c j a :
- ogólnopolskiego „Odjazdowego Bibliotekarza” po raz trzeci w Zielonej Górze
- Tygodnia Bibliotek w WiMBP w Zielonej Górze
- Wojewódzkiego Dnia Bibliotekarza z udziałem władz samorządowych.

K o ł a
2. Zielona Góra - WiMBP
- turnieje kręgli – styczeń-marzec
- wyjścia do filharmonii, teatru, na wystawy – styczeń-czerwiec ; wrzesień-grudzień
- wycieczka piesza do Ogrodu Botanicznego i na Wzgórza Piastowskie – kwiecień, wrzesień
- zwiedzanie nowej Biblioteki Uniwersyteckiej
- III Rajd Rowerowy „Odjazdowy Bibliotekarz” – maj – Tydzień Bibliotek
- wyjazd seminaryjny do Warszawy (Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Powstania Warszawskiego – 16-19 maja
- wycieczki rowerowe „Szlakiem pałaców i zamków” – kwiecień-wrzesień

3. Zielona Góra - PBW
- organizacja wyjazdu na Poznańskie Spotkania Targowe „Książka dla Dzieci i Młodzieży”,
Targi Edukacyjne – 15-17 marca
- włączenie się do organizacji zajęć szkoleniowych realizowanych przez PBW i jej Filie
- przegląd i omawianie prasy fachowej na zebraniach
- udział w organizacji obchodów Dnia Bibliotekarza („Kiermasz rozmaitości” w ramach cyklu bibliotekarskie pasje, wystawa „Tydzień Bibliotek w Polsce w plakatach”, IV edycja Bibliotekarskiego Festiwalu Kulinarnego „Regionalizm w kuchni i literaturze”)
- kontynuacja akcji „Z wizytą w bibliotece ...” (Biblioteka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Sulechowie, Biblioteka Gimnazjum nr 6 w Zielonej Górze, Szklana Pułapka WiMBP w Zielonej Górze)
- integracyjne spotkania członków Koła ph. „Kino-Muzeum-Teatr-Plener”
- organizacja „Bibliotekarskiego Opłatka” – grudzień
- publikacje nauczycieli bibliotekarzy w czasopismach fachowych i stronach internetowych
- udział w akcji charytatywnej (paczki dla potrzebujących) - grudzień

4. Bieniów – organizacja „Odjazdowego Bibliotekarza”.

5. Gubin
- pomoc w organizacji imprez kulturalno-oświatowych w MBP
- współpraca z lokalnymi instytucjami Kultury (Gubiński Dom Kultury, Gubińskie Towarzystwo Kultury, Stowarzyszenie Przyjaciół Ziemi Gubińskiej oraz Uniwersytet Trzeciego Wieku)
- udział w gubińskiej „Wiośnie nad Nysą” (wystawa i konkurs literacki dla młodzieży
nt. życia i twórczości J. Tuwima
- kiermasz książek w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy ( styczeń)
- pomoc w organizacji konkursu „Wiersz o Gubinie” (światowy dzień poezji – marzec)
- kiermasz książek „za złotówkę” (dzień książki i praw autorskich – kwiecień-maj)

6. Kożuchów
- włączenie się do akcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
- obchody Dnia Kobiet – spotkanie przy kawie
- majówka na Dzien Bibliotekarza
- spotkania integrujące, pikniki
- współudział w organizacji konferencji i seminariów
- kiermasz ozdób świątecznych
- spotkania w Tygodniu Bibliotek
- konkurs na logo Biblioteki

7. Lubsko
- współpraca z placówkami kulturalno-oświatowymi z miasta i gminy Lubsko
- wycieczka z okazji Dnia Bibliotekarza

8. Nowa Sól
- udział w organizacji obchodów Tygodnia Bibliotek i Dnia Bibliotekarza

9. Sulechów
- udział w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy (kiermasz książek, loteria fantowa)
- obchody Dnia Bibliotekarza i Bibliotek
- ognisko integracyjne
- wigilijne spotkanie przy opłatku
- kontynuacja współpracy z Uniwersytetem Trzeciego Wieku, Centrum Usług Socjalnych, Sulechowskim Domem Kultury, Państwową Wyższą Szkołą Zawodową , świetlicami socjoterapeutycznymi

10. Żagań
- wyjazd na Targi Książki do Warszawy
- spotkanie integracyjne z bibliotekarzami z terenu gminy Żagań – maj
- spotkanie integracyjne z Kołem w Żarach
- udział w akcji na rzecz niepełnosprawnego wnuka koleżanki bibliotekarki z Olbrachtowa
- kontynuacja akcji zbierania plastikowych nakrętek
- udział w Przeglądzie Pasji Twórczych Bibliotekarzy organizowanym przez MBP w Żarach

VII. Działalność wydawnicza

1. Współudział w przygotowaniu materiałów do dwóch numerów „Bibliotekarza Lubuskiego”.
2. Publikacje bibliotekarzy w ogólnopolskiej prasie branżowej m.in. w ”Poradniku Bibliotekarza” oraz w „Bibliotekarzu”.
3. Publikacje nauczycieli bibliotekarzy w czasopismach fachowych oraz stronach internetowych (Koło PBW Zielona Góra).


VIII. Działalność na rzecz regionu i społeczności lokalnej

1. Kontynuacja zbiórki publicznej w formie cegiełek, zakup nowości wydawniczych za uzyskane środki.
2. Współorganizacja obchodów Tygodnia Bibliotek
3. Udział w akcji charytatywnej „Szlachetna paczka” (Koło PBW Zielona Góra).
4. Udział w akcji „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy” - przygotowanie kiermaszu i loterii (Koło Gubin, Sulechów).
5. Charytatywna „Zakręcona akcja” (Koło Żagań).
6. Konkurs grantowy dla kół – możliwość otrzymania od 100 do 300 zł za najlepszy projekt
działań kulturalnych upowszechniających czytelnictwo i bibliotekę oraz promujący SBP.

 
Sekretarz ZO SBP
Małgorzata Świrgał

 

Fundusze Europejskie dla rozwoju Lubuskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.