We wrześniu 2015 r. spotkaliśmy się w DKK dla dzieci, aby porozmawiać o książce Pawła Beręsewicza „Noskawery”.
Zuzia bohaterka książki marzyła o zaproszeniu na imprezę do koleżanki, która była najbardziej lubiana w klasie. To ona wyznaczał trendy. Najnowszym odkryciem były noskawery, czyli skarpety na nos. Posiadanie ich oznaczało bycie znanym, lubianym i dostrzeganym przez innych. Niestety Zuzia nie miała takiego noskawera, więc czuła się gorsza. Kiedy dostała go od babci, to okazało się, że TERAZ najmodniejsze są lightmany. To zabawna historia o modzie i jej uleganiu.
W książce autor obnaża działanie mechanizmów reklamy. Moda zmienia się z dnia na dzień i ogranicza się tylko do chęci posiadania. Przekonuje się o tym bohaterka książki-Zuzia. Wielokrotne reklamy budzą w nas pragnienie posiadania jakiejś rzeczy, która ma uczynić z nas kogoś lepszego. Dotyczy to również problemu akceptacji w grupie rówieśników. A tak naprawdę przyjaźń rodzi się w zupełnie inny sposób i najlepiej mówią o tym słowa babi Marty: „Przecież lubi się ludzi za to, co mają w środku, a nie za to co na sobie noszą”.
Moderator
Barbara Przeździęk