Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. C. Norwida w Zielonej Górze oraz Dyskusyjne Kluby książki zapraszają na warsztaty pn. Gamifikacja literatury na smartfonach jako sposób zaangażowania pokolenia Y i Z w czytanie książek.
Warsztaty odbędą się 30 maja 2017 r. w cali wykładowej Biblioteki Norwida II piętro, pok. 201, al. Wojska Polskiego 9.
w godzinach 10.00-14.00.
Liczba osób ograniczona ze względu na prace przy komputerach. Zgłoszenia przyjmowane są mailowo lub telefonicznie do dnia 19 maja 2017 na adres j.hak@wimbp.zgora.pl lub pod numerem 68 45 32 611.
Warsztaty będą składały się z 3 części:
1.teoretycznej, w której zostaną zaprezentowane założenia gamifikacji książek na przykładzie literatury popularnej np. prozy Henryka Sienkiewicza, Marka Krajewskiego lub innego wybranego przez utworu literackiego (zarówno literatura piękna, nonficion jak i historyczna),
2. praktycznej wykorzystującej fińską edukacyjną platformę cyfrową do tworzenia gier mobilnych ActionTrack – gdzie uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie wykonać poszczególne części gry, które następnie wspólnie osadzimy na mapie Google w formie szlaku literackiego i połączymy z książką. Testowa gra zostanie rozegrana przy użyciu własnych smartfonów i tabletów (iOS i Android),
Rozwiązanie ActionTrack oprócz tworzenia gry, jej rozgrywania na smartfonach pozwala także na śledzenie zmagań uczestników gry (na żywo) oraz dostarcza big data w zakresie sposobu interakcji czytelnika z treścią książki. Ponadto pozwala dzięki systemowi kodów QR dołączyć tak powstałe gry do tradycyjnej książki zarówno w papierowej jak
i elektronicznej wersji.
3. case studies – omówienie praktycznych aspektów wdrożenia takiej gamifikacji w bibliotece lub w wydawnictwach
(w Polsce i na świecie) – ze szczególnym uwzględnieniem marketingu, kwestii prawno-autorskich oraz technologicznych.
Spotkanie jest bezpłatne, uczestnik pokrywa tylko koszt dojazdu.