„Wspomnienia w kolorze sepii" to powieść, w której prowadzone są równolegle dwa wątki. Obok wątku współczesnego prowadzony jest wątek historyczny. W utworze A.J. Szepielak odnajdzie czytelnik wojnę, miłość, zdradę, tragedie i cudowne ocalenie. Bohaterką jest Joanna, którą prześladuje pech: traci pracę, rozstaję się z narzeczonym, choruje jej ojciec, powracają do niej tajemnicze sny. Próbuje panować nad wszystkim i udowodnić sobie że dobrze sobie ze wszystkim radzi. Pragnie tylko spokoju, a ten próbuje jej zakłócić tajemniczy Filip. Przy pomocy swej nowej pasji, którą jest tworzenie drzewa genologicznego, próbuje odsunąć na bok codzienne problemy. Przeglądając rodzinne pamiątki znajduje starą fotografię babci, urodzonej we Lwowie. Od tego zdjęcia rozpoczyna się nostalgiczna podróż Joanny w przeszłość swej rodziny. Z wielkim zaangażowaniem poświęca się tej nowej pasji. Nie tylko poznaje historię swej rodziny, ale i odnajduje w sobie siłę swych bliskich: babci i prababci, które wiele w życiu przeszły.
„Wspomnienia w kolorze sepii" czyta się „jednym tchem, treść wciąga czytelnika, który pragnie jak najszybciej poznać finał poszukiwań bohaterki.
To nie tylko losy bohaterek ukazane na przestrzeni lat, ale także obrazy wojny, która potrafi zagmatwać ludzkie losy.

„Przystań Julii" to kolejna pozycja K. Michalak po „Ogrodzie Kamili i Zaciszu Gosi". Bohaterki połączyła uliczka Leśnych Dzwonków w Milanówku.
Julia, zdradzona przez męża i skrzywdzona przez córkę, pokazuje swój skromny dobytek, by udać się do podkarpackiej miejscowości, gdzie czekał na nią skromny domek, odziedziczony po cioci.
W drodze psuje się jej samochód, a na jej drodze pojawia się Grzegorz, udzielający pomocy nie tylko w naprawie pojazdu, ale i wprowadzający ją w nowe obce jej środowisko.
Przyszłość szykuje Julii wiele niespodzianek. Przekonuje się, że po kłopotach i doznanych cierpieniach los potrafi się uśmiechać, i przyjdą chwile szczęścia.
Powieść o doskonałej narracji dostarcza wiele wzruszeń, ukazuje prawdziwe emocje, bawi a jednocześnie skłania do refleksji. Dziękujemy autorce i czekamy na kolejne książki.

Pisarka wprowadza czytelnika w krąg kultury azjatyckiej, konkretnie chińskiej.

Dziennikarka kulinarna Meggie Mc Elroy jest pogrążona w bólu po stracie kochanego męża Matta. Trudno jej pogodzić się z zaistniałą sytuacją przedwczesnej jego śmierci. Maggie sprzedaje dom i zamieszkuje na łódce zacumowanej na przystani. Po roku od śmierci męża, kiedy powoli zaczyna godzić się z jego śmiercią, dowiaduje się, że prawdopodobnie w Chinach, gdzie pracował, wychowywał się jego pięcioletnia córka. Wiadomość ta jest szokiem dla wdowy. Decyduje się polecieć tam i sprawdzić prawdziwość tej informacji. Jako dziennikarka kulinarna otrzymuje od swojej redaktorki Sary propozycję napisania artykułu o wschodzącej gwieździe chińskiej sztuki kulinarnej  Samie Liangu.  Maggie łączy te dwie sprawy i udaje się do Chin. Korzystając z pomocy przyjaciela męża Cereja Jamesa i tłumaczki Zinni odnajduje dziecko, które może być córką męża. Nawiązuje też znajomość z Samem, który ma problemy z otwarciem restauracji. Nie udaje mu się też wygrać prestiżowego konkursu na bankiet.

Maggie i San udają się do Shaoxingu k/ Sznghaju, gdzie poznają dziewczynkę Shuying i jej dziadków, którzy ją wychowują.

Udaje się też do krewnych Sama mieszkających w niedalekim Hangzhou. Poznaje kuzynów, swoich trzech wujków. Dowiaduje się też o dziadku Liong Wei, kucharzu na dworze cesarskim.

Kiedy okazuje się że dziewczynka nie jest córką jej męża, postanawia pomóc jej matce Gao Lan uzyskać pomoc od prawdziwego ojca. Podczas pobytu w Chinach Maggie i San bardzo zbliżają się do siebie. Dzięki Samowi poznaje tajniki chińskiej sztuki kulinarnej, a filozofia i uroki zmieniają jej życie.

„Ostatni kucharz chiński” to książka o wciągającej fabule. Zawiera też mnóstwo ciekawych informacji nie tylko o kuchni ale o kulturze, dziejach Państwa Środka. Czyta się z przyjemnością. Może  tylko,  nazwy, imiona i nazwiska utrudniają czytanie osobom, nie mającym związku z literaturą azjatycką.

Autorem powieści „Prawo do światła „jest irlandzki pisarz, dziennikarz, zdobywca licznych nagród.

Bohaterem, a jednocześnie narratorem jest Alexsander Cleave, starzejący się gasnący aktor, który niespodziewanie otrzymuje szansę zagrania roli życia i ożywienia swojej gasnącej kariery.

Aleksander ma zagrać rolę mężczyzny, który nie jest tym, za kogo się podaje. Jego filmową partnerką, odtwórczyni głównej roli jest aktorka słynna, ale niezwykle delikatna.

Spotkanie z tą aktorką przypomina bohaterowi jego córkę Coss, która przed dziesięciu laty popełniła samobójstwo. Śmierć wiąże się tu zawiłością, a starość  staje się okazja do wspomnień i powrotu do miłości, kiedy to bohatera jako piętnastoletniego młodzieńca uwiodła 35 letnia pani Gracy, matka jego najlepszego przyjaciela Billego. Powieść porusza ważne problemy, mówi o  aktorstwie u schyłku swej kariery, miłości i stracie. Ukazuje w jaki sposób wyobrażenia kształtują wspomnienia, które wpływają na człowieka. Pojawia się pytanie czy istnieje różnica między pamięcią a wyobrażeniami. Pytanie to prześladuje bohatera- narratora Alexsandra Cleaveai przewija się przez całą powieść. Skłania czytelników do refleksji i przemyśleń.

Podkategorie

Fundusze Europejskie dla rozwoju Lubuskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.